Je kunt video maken, maar waar ga je het over hebben? Wat is je strategie per medium: wat doe je in Stories en wat in een serie op YouTube, Linkedin of Instagram?

We gebruiken de journalistieke methode, dus we beginnen met een redactievergadering. Dan gaan we op zoek naar de nieuwsverhalen in jullie organisatie.

We structureren, maken een plan en dat geeft … rust!

 

Waarom een contentstrategie?

  • Met een plan bespaar je tijd, omdat iedereen vooruit werkt
  • Door de redactievergadering worden verhalen inhoudelijk sterker
  • Je kunt per medium bepalen wat je daar wil vertellen

Als je weet wat je waar wil vertellen, komt je videocontent veel beter tot z’n recht

5 voordelen na contentstrategie en storytelling:

  • Je hebt een videocontentplan voor de komende tijd
  • Je weet wat je op welk platform kan en dus wil maken
  • Inhoudelijke lijnen uitgezet en verdeeld, iedereen weet wat te doen
  • Er komt meer logica, structuur en dus rust in het maakproces
  • Je kan na een aantal maanden zelf deze cyclus herhalen

Met een goed verhaal blijf je boeien! 

Wat gaan we doen in contentstrategie en storytelling?

  • Redactievergadering waarin we alle verhalen verzamelen
  • De beste verhalen selecteren op basis van nieuwscriteria
  • Iedereen schrijft scenario en planning voor eigen video
  • Videocontentplanning maken zodat je komende tijd vooruit kan
  • Bespreken hoe je dit proces zelf vaker kan herhalen

 

Dit is een dagdeeltraining en erg goed te combineren met de interviewtraining of contentmiddag!

Interesse? Neem contact met ons op

Naam(Vereist)
Email(Vereist)
Stel hier je vraag. We antwoorden zo snel mogelijk.