Hoe sta je de media te woord bij een crisis? Hoe bereid je je voor en hoe kun je het publiek snel bereiken via journalisten en online media?

 

Steeds vaker worden vlogs ingezet tijdens crisiscommunicatie. Hoe doe je dat snel, feitelijk en professioneel? Wij hebben veel ervaring in zowel crisiscommunicatie als het opnemen van vlogs. Als je deze twee disciplines combineert, heb je een ijzersterke snelle tool in handen als er in jouw organisatie een crisis uitbreekt.

Waarom training crisiscommunicatie?

  • Goede communicatie is cruciaal, juist tijdens een crisis
  • Trainen en oefenen helpt om met zelfvertrouwen en leiderschap de media te woord te staan
  • Je reputatie staat op het spel als je geen goed crisiscommunicatieplan hebt

Tijdens crisis maken burgemeesters steeds vaker met communicatieteam vlogs om publiek snel te bereiken

Voordelen training crisiscommunicatie?

Maak eerst een crisis-communicatieplan en oefen dit. Inderdaad, inclusief het opnemen van zo’n vlog in een crisissituatie. Wij leren je hoe dat op professionele manier doet. Dat betekent dat je weet hoe je het geluid verbetert en hoe je de bestuurder professioneel in beeld brengt. Onze trainer Marije Alma geeft al jaren trainingen in crisiscommunicatie én zakelijk vloggen. Ze is de eerste trainer in Nederland die beide disciplines beheerst én combineert.

Wat leer je in training crisiscommunicatie?

  • Crisis-communicatieplan opstellen
  • Leren hoe je reageert als je onder vuur ligt
  • Opnemen vlog in juiste beeldcompositie
  • Omgaan met en reacties plaatsen op social media
  • Snel en betrouwbaar communiceren

Voor het grote marketingblog Frankwatching schreven wij, voor de coronacrisis uitbrak, al een blog over Vloggen tijdens crisis: do’s & don’ts.

Voordelen incompany

  • Stimulerend om het hele team mee te krijgen. En ze hebben elkaar nodig: waar jongere collega's de knoppen sneller vinden, hebben oudere collega's de inhoudelijke bagage!  
  • Kickoff-sessie zodat iedereen er zin in krijgt en je met z'n allen een 'redactie' vormt, samen kun je meer!
  • Online support waarin we elkaars video's bekijken en feedback geven voor publicatie
  • Onboarden: collega's die een sessie hebben gemist? Met onze Elearning en supportcommunity is iedereen weer up to date!

Onze klanten

Interesse? Neem contact met ons op

Naam(Vereist)
Email(Vereist)
Stel hier je vraag. We antwoorden zo snel mogelijk.

[logocarousel id=”109″]