Harmke’s trendblog 2024 

 

Ons januari-trendblog van 2024 op marketingblog Marketingfacts voor leidinggevenden in marcom, gaat over de groeiende vraag naar video in een tijd van krimpende budgetten. Kortom:

 

  • Hoe overwin je de perfecte videostorm van 2024?
  • wat zijn de overeenkomsten tussen employer branding en thought leadership?
  • Hoe maakt artificial intelligence videocontentcreatie makkelijker?

Wat kun je met Ai in je video?

Ai is een echte video-assistent geworden. Ondertitelen, in de camera kijken of achtergrond geluid onderdrukken. Het gaat allemaal een stuk makkelijker dankzij kunstmatige intelligentie. Hou in 2024 onze socials in de gaten voor de laatste tips. Als je lid bent van onze community zie je daar de videotutorials met uitleg. En in deze jubileumvlogs blikken we terug en vooruit met Ai!

Zo zijn wij in 2018 gestart met Zakelijk Vloggen

In 2023 vierden we ons 5-jarig Zakelijke Vlog-jubileum. De tips zijn nog steeds actueel, maar oh wat maakten we het ingewikkeld. We streefden naar perfectie en dat doen veel organisaties nog steeds.

Inmiddels weten we hoe het beter, simpeler en vooral sneller kan. Vanuit die ervaring zijn we Zakelijk in Beeld gestart om ander te helpen starten met zakelijk vloggen.

Zakelijk Vlog 1: smartphone-camera & kleding

Als je zelf wilt gaan vloggen, welke camera gebruik je dan en welke kleding trek je aan? Marije en Harmke geven tips en leggen uit waar je op kunt letten.

Zakelijk Vlog 2: Storytelling in video

Hoe vertel je een verhaal in video? Daarover vertellen we in dit vlog. Hoe begin je een verhaal, wat vertel je in je filmpje zonder een reclamespot te worden. En hoe film je dat dan? Daarover gaat storytelling in video.

Zakelijk Vlog 3: statief en lichaamshouding

Dit keer over houding, van jezelf en de camera. Hoe maak je stabiele shots, welke statieven heb je daar voor nodig en hoe breng je jezelf in beeld? Als je zakelijk wil vloggen is het goed daar even over na te denken. Welke statieven zie je in beeld?

Zakelijk Vlog 4: stem en geluid

Welke microfoon gebruik je en hoe straal je autoriteit uit met je stem? We geven je tips in ons vierde vlog.

Zakelijk Vlog 5: zoomen en bewegen

Filmen met smartphone vraagt om dichtbij. Zoomen met je camera is niet handig. Harmke geeft een belangrijke tip: loop op je onderwerp af, zoomen met je voeten dus. En als je presenteert, waar laat je dan je handen. Marije legt uit hoe je voorkomt dat ze niet uit beeld vliegen.

Zakelijk Vlog 6: hoe worden we snel en simpel

Dat betekent eenvoudiger vormgeving, scenario en weg met het greenscreen. We beginnen met twee locatietips: van powerbank tot poederdoos.

Zakelijk Vlog 7: actie in je video

Hoe voorkom je saaie shots en krijg je meer actie in je video? Heel simpel: door de camera stil te houden en de actie IN het shot te laten plaats vinden, dus niet bewegen MET het shot. Hoe je dat doet leggen we in dit vlog uit.

Pilot 1: experimenteren in 2017 

Als youtubers zo makkelijk video’s maken, maar organisaties zich niet laten zien, wordt het dan niet tijd voor een experiment? We starten in de zomer van 2017 met Presenteren in video

Pilot 2: durven we al?

In 2017 hebben we deze pilot al opgenomen, maar publiceren durfden we pas in 2018. Te bang dat het niet professioneel over zouden komen. Maar de reacties waren fantastisch en opeens waren we de eerste zakelijke vloggers van Nederland! 

Onze trendblogs

Klik erop om te lezen

Politica vertelt over onze cursus in Jinek

Supertrots zijn we op de extra publiciteit die onze cursisten en kandidaat-kamerleden hebben gekregen. Marleen van der Meulen en Edith van den Ham kwamen naar ons toe met het verzoek hen te helpen betere vlogs te maken voor de Tweede Kamer verkiezingen.

Kijk het resultaat in De Stentor en Jinek ook terug in deze playlist.

Ook als het gaat om provinciale verkiezingen of gemeenteraadsverkiezingen: zelf leren vloggen is nu onmisbaar om je boodschap bij de kiezer te krijgen. 

Harmke traint in grootste vluchtelingenkamp ter wereld

Bijzonder en inspirerend! In 2019 heeft Harmke in het grootste vluchtelingenkamp ter wereld in Bangladesh, vluchtelingenvrouwen geleerd hoe ze verhalen kunnen vertellen met hun smartphone. Waar de grote cameraploegen alleen geinteresseerd zijn in hun slachtofferschap, willen zijn hun community voorzien van goede informatie. Giving a voice to the voiceless!

Trendvideo’s internationale MoJoFestival

Onze klanten

YouTube! Abonneer je en kijk alle video's!

Interesse? Neem contact met ons op

Naam(Vereist)
Email(Vereist)
Stel hier je vraag. We antwoorden zo snel mogelijk.