Thought leadership en brand ambassadors worden steeds meer aan elkaar verbonden. Eigen medewerkers die hun expertise delen op social media. Authentiek, geloofwaardig en dus goed voor je zichtbaarheid en naamsbekendheid.

Het opbouwen van expert-status is op dit moment enorm belangrijk om uit te stijgen boven de massa. Helpful content wordt dat wel genoemd. Oftewel: vertel je verhaal authentiek en deskundig, dat is geloofwaardiger.  

Voordelen thought leadership en brand ambassadors?

 

  • Door kennis te delen word je dé expert in je branche 
  • Zakelijk Vlogs zijn krachtige tool om expertise te delen
  • Met juiste beeldstrategie verbetert dus je brandindex

    Wat zijn brand ambassadors?

    Ambassadeurs van je merk zijn die mensen in je organisatie die expert of specialist zijn. Ze hebben specifieke kennis over trends en ontwikkelingen in jullie vakgebied. Kennis die ook relevant kan zijn voor je klanten.

    Door deze waardevolle kennis te delen val je op, omdat je laat zien waarin jullie uniek zijn en hoe je van meerwaarde kan zijn voor je klant. Als je het verhaal goed vertelt, onderscheid jij je dus al snel van de concurrent.  

    Zoals Tim Preger van Arcadis: “Het zijn de echte Arcadianen die de kennis hebben en dat willen we laten zien.”

    5 tips voor thought leadership en brand ambassadors

    • Vertel wat er speelt in je organisatie en welk probleem van de klant jij oplost
    • Zijn er actuele ontwikkelingen waaraover je een zakelijke vlog kan maken?
    • Leer je smartphone te gebruiken om snel een zakelijke vlog te maken
    • Leer presenteren zodat je authentiek, betrouwbaar en geloofwaardig over komt
    • Laat zien hoe trots je bent op je werk!

    “Onze Laborijners zijn herkenbaar”

     

    Sanne Huitink is hoofd communicatie bij Laborijn, waar veel betrokken mensen werken. Laborijn helpt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt helpen naar een baan.

    De eigen collega’s kennen de clienten, de bedrijven en de sfeer: “Wij gaan onze vlogs intern en extern inzetten met eigen mensen, want Laborijners zijn authentiek en herkenbaar.”

    Authentieke hoogleraar vlogt ook

    Chris Bangma is hoogleraar urologie aan het Erasmus MC. Deskundig is hij dus zeker, maar wat zijn vlogs zo leuk maakt is zijn authenticiteit. Hij is een echte persoonlijkheid die op geheel eigen wijze zijn vlogs presenteert. Leuk om naar te kijken!

    Bangma wil met zijn artsen en onderzoekers van de afdeling urologie snel video’s kunnen maken. Doel is het informeren van patiënten, internationale collega’s en studenten.

    Als je thought leader wil blijven

    Hoffman security is een gerenommeerde en bekende naam. Zij zijn thought leader in hun branche en willen dat blijven.

    Daarom deelt gedragswetenschapper Elke Weijkamp haar kennis nu ook als zakelijk vlogger.

    Zo bouwt Hoffman security verder aan thought leadership met brand ambassador Elke Weijkamp.

    Brand ambassador en smartphone? 

    Als je ambassadeur bent van je merk, is het belangrijk dat je dichtbij je publiek staat. Probleem van deze tijd: organisaties voelen vaak juist een afstand met hun publiek. Waarom corporates grote camera’s vervangen voor de smartphone vertelt tech-journalist van de BBC David McLelland aan Marije:

    • met de smartphone kom je letterlijk dichtbij
    • geef je het echtere authentieke beeld 
    • voel je meer urgentie
    • valt de afstand weg
    • en kom je dus betrouwbaarder over

    Wees jezelf als brand ambassador

    Hoe employer branding en thought leadership elkaar versterken, beschrijft Harmke in dit blog voor Marketingfacts. In de kern draait het namelijk om hetzelfde: wees echt, authentiek en betrouwbaar.

    Een bedrijf dat als thought leader wordt gezien, vergroot zijn aantrekkingskracht op zowel klanten als werknemers.

    Werknemers willen vaak deel uitmaken van een organisatie die als innovatief en leidend wordt beschouwd en zullen dus sneller bij je solliciteren. Best belangrijk in een krappe arbeidsmarkt. 

    Word echt zichtbaar

    Mediabureau Zakelijk in Beeld helpt je om je bedrijf duidelijk op de kaart te zetten. We bieden niet zomaar trainingen aan, maar helpen je om echt zichtbaar te worden met audio en video bij je doelgroep.

    Wij richten ons op organisaties die zelf authentieke content willen maken. Die sneller en flexibeler willen zijn door het populairste apparaat van deze tijd te gebruiken: de smartphone. 

    Wij leren je presenteren in alle media

    Onze trajecten combineren trainingen op locatie met een online leeromgeving, gericht op het ontwikkelen van presentatie-vaardigheden in traditionele media, voor een live-presentatie, podcast of een zakelijke vlog. We leren je team zelf content te maken, maar kunnen ook video's voor je maken.   

    Hoe kom je

    in de media?

    Short video, vlog

    of podcast?

    Wat vertel je op

    welk kanaal?

    Onze klanten

    Wil je meer weten? Neem contact met ons op

    Naam(Vereist)
    Email(Vereist)
    Stel hier je vraag. We antwoorden zo snel mogelijk.

    [table id=3 /]