Blog & Vlog

 

Door Ai verandert de zichtbaarheid van merken in hoog tempo. 

 

Nu Ai is doorgebroken, voert Google voert de ene na de andere update door. Betalen voor je zichtbaarheid met SEO gaat steeds minder werken. Expert-status opbouwen met authentieke content heeft de toekomst. Binnenkort hierover meer op deze pagina.

Onze focus op innovatie in de media startte rond 2010, toen social media voor bedrijven een steeds grotere rol ging spelen. 

Dat het authentiek en echt moet zijn roepen we al jaren, zoals je hieronder kan lezen. En dankzij Ai snapt Google ook dat het niet werkt als de ene computer content maakt voor de andere computer…

Waar bloggen we over?

  • nieuwe video-toepassingen met AI
  • trends en ontwikkelingen in digitale  zichtbaarheid
  • Tips om je content naar een hoger niveau te tillen

Njoy!

Trend: meer video, minder budget

 

Ons trendblog van 2024 op marketingblog Marketingfacts voor leidinggevenden in marcom, gaat over de groeiende vraag naar video in een tijd van krimpende budgetten. Kortom:

 

  • Hoe overwin je de perfecte videostorm van 2024?
  • wat zijn de overeenkomsten tussen employer branding en thought leadership?
  • Hoe maakt artificial intelligence videocontentcreatie makkelijker?

Wat kun je met Ai in je video?

Ai is een echte video-assistent geworden. Ondertitelen, in de camera kijken of achtergrond geluid onderdrukken. Het gaat allemaal een stuk makkelijker dankzij kunstmatige intelligentie. Hou in 2024 onze socials in de gaten voor de laatste tips. Als je lid bent van onze community zie je daar de videotutorials met uitleg. En in deze jubileumvlogs blikken we terug en vooruit met Ai!

Door AI is authentieke content belangrijker dan ooit, start met employer branding

Betalen om zo hoog mogelijk in Google te komen, of klanten bestoken met content gemaakt in Ai. Het werkt steeds slechter. Gelukkig maar. Waarom belonen we computers die content voor elkaar maken om hoog te ranken? Wat heeft het publiek daaraan? Niets. Ga zelf je content mmaken!

Als journalisten weten wij dat allang. Dankzij Ai moet iedereen ernu aan geloven.

Al in 2022 interviewden wij presentatiespecialist Caroline Scott hierover tijdens MoJoFest in Londen.

Sinds AI draait alles om expert-status, hoe bereik je thought leadership?

Organisaties voelen vaak een afstand met hun publiek. Waarom Filmen met grote camera’s dat beeld versterkt vertelt tech-journalist van de BBC David McLelland aan Marije: 

  • met de smartphone kom je letterlijk dichtbij
  • geef je het echtere authentieke beeld 
  • voel je meer urgentie
  • valt de afstand weg
  • en kom je dus betrouwbaarder over

Hoe kun je met minder budget, meer video’s maken? 

Filmen met een grote cameraploegen is nog steeds een goed idee voor die fantastische corporate video met droneshots en mooie effecten.  Maar die maak je niet vaak genoeg om al je socials mee te vullen. In deze video vertellen organisaties waarom ze overstappen:

  • je bespaart overlegtijd
  • bent sneller online met je video
  • bent flexibel bij nieuwe ontwikkelingen
  • bent low budget: meer video voor zelfde geld
  • maakt van je medewerkers ambassadeurs

Onze trendblogs

Klik erop om te lezen

Politica vertelt over onze cursus in Jinek

Supertrots zijn we op de extra publiciteit die onze cursisten en kandidaat-kamerleden hebben gekregen. Marleen van der Meulen en Edith van den Ham kwamen naar ons toe met het verzoek hen te helpen betere vlogs te maken voor de Tweede Kamer verkiezingen.

Kijk het resultaat in De Stentor en Jinek ook terug in deze playlist.

Ook als het gaat om provinciale verkiezingen of gemeenteraadsverkiezingen: zelf leren vloggen is nu onmisbaar om je boodschap bij de kiezer te krijgen.

Zo zijn wij in 2018 gestart met Zakelijk Vloggen

In 2023 vierden we ons 5-jarig Zakelijke Vlog-jubileum. De tips zijn nog steeds actueel, maar oh wat maakten we het ingewikkeld. We streefden naar perfectie en dat doen veel organisaties nog steeds.

Inmiddels weten we hoe het beter, simpeler en vooral sneller kan. Vanuit die ervaring zijn we Zakelijk in Beeld gestart om ander te helpen starten met zakelijk vloggen.

Zakelijk Vlog 1: smartphone-camera & kleding

Als je zelf wilt gaan vloggen, welke camera gebruik je dan en welke kleding trek je aan? Marije en Harmke geven tips en leggen uit waar je op kunt letten.

Zakelijk Vlog 2: Storytelling in video

Hoe vertel je een verhaal in video? Hoe begin je een verhaal, wat vertel je in je filmpje zonder een reclamespot te worden. En hoe film je dat dan? 

Zakelijk Vlog 3: statief en lichaamshouding

Dit keer over houding, van jezelf en de camera. Over stabiele shots, statieven en hoe breng je jezelf in beeld? 

Zakelijk Vlog 4: stem en geluid

Welke microfoon gebruik je en hoe straal je autoriteit uit met je stem? En wat is eigenlijk poneren?Stop daarmee en klink meteen een stuk professioneler! 

Zakelijk Vlog 5: zoomen en bewegen

Harmke legt uit hoe je zoomt met je voeten. Marije laat zien hoe je voorkomst dat je handen uit beeld vliegen.

Zakelijk Vlog 6: hoe worden we snel en simpel

Dat betekent eenvoudiger vormgeving, scenario en weg met het greenscreen. Van powerbank tot poederdoos. 

Zakelijk Vlog 7: actie in je video

Hoe voorkom je saaie shots en krijg je meer actie in je video? Heel simpel: door de camera stil te houden en de actie IN het shot te laten plaats vinden, dus niet bewegen MET het shot. Hoe je dat doet leggen we in dit vlog uit.

Pilot 1: experimenteren in 2017 

Als youtubers zo makkelijk video’s maken, maar organisaties zich niet laten zien, wordt het dan niet tijd voor een experiment? We starten in de zomer van 2017 met Presenteren in video

Pilot 2: durven we al?

In 2017 hebben we deze pilot al opgenomen, maar publiceren durfden we pas in 2018. Te bang dat het niet professioneel over zouden komen. Maar de reacties waren fantastisch en opeens waren we de eerste zakelijke vloggers van Nederland! 

Harmke traint in grootste vluchtelingenkamp ter wereld

Bijzonder en inspirerend! In 2019 heeft Harmke in het grootste vluchtelingenkamp ter wereld in Bangladesh, vluchtelingenvrouwen geleerd hoe ze verhalen kunnen vertellen met hun smartphone. Waar de grote cameraploegen alleen geinteresseerd zijn in hun slachtofferschap, willen zijn hun community voorzien van goede informatie. Giving a voice to the voiceless!

Trendvideo’s internationale MoJoFestival

Wij helpen je!

In dit snelle communicatijtijdperk draait alles om naamsbekendheid en zichtbaarheid. Video is onmisbaar als je goed gevonden wil worden. Mediabureau Zakelijk in Beeld weet hoe je dat aanpakt.

Wij leren organisaties hoe ze op een authentieke manier zelf hun verhaal kunnen vertellen. Zo ben je flexibel én hou je grip op je eigen verhaal. Wij bieden:

  • media- en presentatietrainingen voor directies en bestuurders
  • videotrainingen voor communicatie-, HR- en sales-afdelingen
  • zichtbaarheidscursussen beeld maken op de werkvloer

We maken van iedereen in je organisatie een ambassadeur van je merk. Goed voor je employer branding, thought leadership en brandindex.

Wij zijn oud-NOS journalisten met 20 jaar televisie-ervaring en 10 jaar trainers-ervaring in het bedrijfsleven. Wij weten hoe mensen en media werken! 

Onze klanten

YouTube! Abonneer je en kijk alle video's!

Interesse? Neem contact met ons op

Naam(Vereist)
Email(Vereist)
Stel hier je vraag. We antwoorden zo snel mogelijk.