Als je weet wat je het over gaat hebben, hoe organiseer je dan al die content? En wat is je strategie per medium: wat doe je in Stories en wat in een serie op YouTube, Linkedin of op TikTok? Waar wil je in contact komen met je klant? Ook je site wordt belangrijker!
We organiseren, rubriceren en structureren al jullie verhalen in een contentkalender, zodat iedereen weet wat ze voor de lange termijn moeten maken. Dat geeft rust!
Waarom een contentstrategie?
- Met een plan bespaar je tijd, omdat iedereen vooruit werkt
- Je weet waar je klant zit en hoe je die bereikt
- Je kunt per medium bepalen wat je daar wil vertellen
5 voordelen na sessie contentstrategie:
- Je weet waar je doelgroep zit en hoe je die bereikt
- Je weet op welke kanalen je moet focussen
- Inhoudelijke lijnen uitgezet en verdeeld, iedereen weet wat te doen
- Er komt meer logica, structuur en dus rust in het maakproces
- Je kan na een aantal maanden zelf deze cyclus herhalen
Met een goed verhaal blijf je boeien!
Wat gaan we doen in sessie contentstrategie
- Redactievergadering waarin we alle verhalen verzamelen
- Rubrieken bedenken en uitwerken
- Contentkalender maken zodat je komende tijd vooruit kan
- Bespreken hoe je dit proces zelf vaker kan herhalen
Voordelen langer traject
- Stimuleert om het hele bedrijf mee te krijgen in het verhaal van directie tot werkvloer. Van mediatraining voor de top, tot beeld maken met je smartphone voor je mensen op locatie.
- Teamspirit collega's hebben elkaar nodig: waar jongeren sneller knoppen vinden, hebben oudere collega's inhoudelijke bagage!
- Kickoff-sessie zodat iedereen er zin in krijgt en je met z'n allen een 'redactie' vormt, samen kun je meer!
- Online support in onze leeromgeving waarin we elkaars video's bekijken en feedback geven voor publicatie
- Onboarden: collega's een sessie gemist? Met onze Elearning en supportcommunity is iedereen weer up to date!
Wil je meer weten? Neem contact met ons op