Bob van ‘t Klooster

Bob is strategisch communicatie-adviseur met 25 jaar ervaring in journalistiek en communicatie bij ministeries. Hij heeft veel ervaring met het strategisch inzetten van video- en beeldcontent op landelijk niveau.

Bob zoekt het verhaal in de organisatie en zet dit om in een contentstrategie. Hoe breng je een jaarverslag op een andere manier in beeld? Wanneer zet je welke video in? En wanneer kies je juist voor interne of externe communicatie.

Bob heeft gewerkt bij het Ministerie van OCW, Inspectie voor de Gezondheidszorg en adviseert op dit moment bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Daarbij is hij altijd op zoek naar het inspirerende menselijk verhaal met nieuwswaarde voor maximale impact.

Afgestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam als historicus, werkte hij decennialang als journalist en redacteur binnenland bij het Algemeen Dagblad. In 2005 werd hij woordvoerder en adviseur bij de landelijke overheid. Inmiddels heeft hij ook ervaring met het in de markt zetten van producten, want hij is nu brouwer van Bobs Kombucha.

Waarom Zakelijk in Beeld?

We hebben hem aan Zakelijk in Beeld verbonden vanwege zijn vele jaren ervaring, met strategie én met de uitvoering ervan. Bob kan met name voor grotere organisaties starten met beeldstrategie-sessies organiseren, al dan niet samen met Marije of Harmke voor de verdere concretisering van de plannen. Bob is een denker en doener in één.

[logocarousel id=”109″]